NIEUWS

Directieblog

datum icoon 21-06-2013
readtime icoon 11 min leestijd
Regelmatig schrijft de directie van N.E.C. een weblog om de supporters op een open en transparante wijze mee te nemen in de voortgang van onze plannen en ontwikkelingen die we doormaken. Deze maand een blog van beide directeuren Carlos Aalber en Bart van Ingen.

Er gebeurt dagelijks veel bij een Betaald Voetbalorganisatie, zo ook bij N.E.C. Niet alleen op sportief gebied met spelers die we volgen, transfers die we af kunnen ronden en oefenwedstrijden die we plannen. Maar ook activiteiten die we ontplooien voor een optimale supporterstevredenheid, zoals de verdere ontwikkeling van het SV-plein, een loyaliteitsprogramma voor seizoenkaarthouders en het verbeteren van de publiekscatering. Daarnaast hebben we veel stappen gemaakt om onze business partners meer bedrijfseconomische en maatschappelijke waarde te bieden. We zijn ruim een jaar geleden gestart met de formulering van onze visie, de ontwikkeling van een nieuw business model voor een structurele inkomstenstroom en de formulering van een heldere maatschappelijke visie. Om alles met onze mensen zo goed mogelijk uit te voeren hebben we de interne organisatie aangepast. Daarom werken we sindskort met vier zelfsturende klantenteams; supporters, business, horeca en maatschappij.

We proberen je zo goed en tijdig mogelijk te informeren, maar wij realiseren ons dat het veel informatie is en dat het je niet altijd bereikt. We hebben ons daarom voorgenomen om je door middel van deze blog tweewekelijks te informeren over de onderwerpen voetbal, supporters, business, horeca en maatschappij. Vanzelfsprekend zijn we ook enorm benieuwd naar jouw reacties, feedback en suggesties om dit blog nog meer aan te laten sluiten op je wensen en behoeften. Stuur ons een mail of neem telefonisch contact op, want het kan altijd beter. Maar dan wel graag samen met jou!

Voetbal
Voor onze spelers zit de zomervakantie er bijna op. Op zondag 23 juni starten we met de voorbereiding op het nieuwe seizoen in sc Woezik. Vanaf 10.30 uur is iedereen van harte welkom om getuige te zijn van de eerste training. Om 11.30 uur stelt onze stadionspeaker, Gerry van de Velden, de selectie voor, om 12.00 uur start de training en daarna is er gelegenheid om op de foto te gaan met je favoriete speler. De weken daarna gaat N.E.C. de regio in om te oefenen tegen Juliana (29 juni), Quick 1888 (2 juli), Leones (4 juli) en Volharding (6 juli).

Op zondag 7 juli trekken wij het centrum in voor het maken van de selectie-foto. Deze foto krijgt voor het eerst in de historie een typisch Nijmeegs karakter met De Grote Markt, de Waagh, de St. Stevenskerk en Mariken van Nimwegen als decor. Op de Grote Markt wordt voldoende georganiseerd om er een gezellige middag van te maken; voor de jeugd zijn er leuke attracties en spelletjes, ontmoetingen met de spelers en Bikkel en voor de volwassenen is het goed toefen op één van de vele terrassen en café's die de Grote Markt rijk is. En last but not least kunnen de de dames hun ontspanning zoeken in één van de vele winkelstraten, want het is ook nog eens koopzondag. Deze fandag wordt mede mogelijk gemaakt door onze partners Bakker Bart en De Tempel.

Kijk ook snel op de website naar het competitie-programma voor het komend seizoen en noteer de speeldata alvast in je agenda. Na jaren de competitie gestart te zijn in Heerenveen, beginnen we komend seizoen met een thuiswedstrijd tegen FC Groningen op zaterdag 3 augustus. Heb je nog geen seizoenkaart? Kom even langs als je in de buurt bent of bel ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Voetbal Academie
De teams van de Voetbal Academie hebben het afgelopen seizoen verdienstelijk afgesloten.  N.E.C./FC Oss A1 heeft na een zeer spannende nacompetitie lijfsbehoud gerealiseerd. N.E.C./FC Oss B1 is na een goed begin van de competitie in de middenmoot geëindigd. N.E.C./FC Oss C1 is in de top van de competitie als vierde geëindigd. N.E.C./FC Oss C2 heeft zich voor de winterperiode geplaatst voor de topcompetitie na de winterstop. In deze competitie is de C2 op de vijfde plaats geëindigd en N.E.C./FC Oss D1 heeft de zesde positie op de ranglijst weten te bereiken. Daarnaast is N.E.C./FC Oss E-Top kampioen geworden. Alle teams genieten momenteel van een welverdiende vakantie om vervolgens vanaf 22 juli weer van start te gaan met de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Maatschappij
Het afgelopen seizoen heeft onze maatschappelijke stichting Wij Staan voor de Wijk, samen met onze partners en spelers, veel projecten en initiatieven uitgeveerd, zoals de Buurtbattle, Playing for Success, de Dag van de Mantelzorg en de wereldrecordpoging reanimeren. We hebben hiermee meer dan 5.000 actieve deelnemers in de regio bereikt. Een resultaat om trots op te zijn.

Op 6 juni is het project 'Scoren voor Gezondheid' met een sportdag afgesloten bij SV Leones in Beneden-Leeuwen. Het afgelopen half jaar hebben 622 leerlingen, verdeeld over 10 basisscholen, les gekregen over het belang van voeding en beweging. In september starten wij een nieuw traject in de regio Wijchen en Beuningen en vanaf januari 2014 is Nijmegen aan de beurt.

Samen met de 19 amateurverenigingen voetbal werkt Wij staan voor de Wijk aan het versterken van het aanbod meidenvoetbal. De afgelopen maanden zijn er daarom zes Vriendinnendagen georganiseerd. Dagen waarop bestaande leden vriendinnen, nichtjes, buurmeisjes e.d. uit kunnen nodigen bij de betreffende vereniging om voetbalspelletjes te kunnen doen. In totaal zijn er ca. 500 meiden bereikt, waarvan er 50 lid zijn geworden. Een geweldig resultaat en een bevestiging van de opmars van het meidenvoetbal in onze regio!

Stichting Wij staan voor de Wijk heeft de afgelopen weken haar visie en missie aangescherpt en nog meer in lijn gebracht met die van N.E.C. Hierbij past ook een nieuwe naam en logo. Afgelopen week hebben we hiervoor een wedstrijd afgetrapt om iedereen aan te sporen om mee te denken en de meest originele, pakkende naamsuggestie op te sturen naar info@wijstaanvoordewijk.nl. Op zondag 28 juli, tijdens de Opendag van N.E.C., wordt bekend gemaakt welke naam gewonnen heeft en wie de hoofdprijs, een iPad, in ontvangst mag nemen.

Business
Wij zijn met het team zakelijk al enige tijd bezig om de juiste voorbereidingen te treffen op een mooi seizoen. We hebben veel gesprekken met de businessclubleden om de overeenkomsten voor komend seizoen te formaliseren, de nieuwe sponsorpakketten (rood, zwart, groen) te implementeren en om alvast vooruit te kijken op de invulling van ons partnership. We zijn met veel vernieuwingen bezig om maximale waarde toe te voegen aan onze business relaties. Hierbij sturen wij op de drie pijlers kwaliteit, economische en maatschappelijke waarde.

Deze maand verwachten we enkele nieuwe partners te mogen presenteren die zich gaan aansluiten bij het Nijmeegs Eigen Collectief. Met veel trots hebben we op vrijdag 7 juni jl. bekend kunnen maken dat Scholten Awater ook volgend seizoen hoofdsponsor is van N.E.C..  En binnenkort verwachten we ook meer nieuws te kunnen brengen omtrent de exposure-partners die komend seizoen op het nieuwe thuis- en uitshirt zullen prijken. De aanpassing van de nieuwe businesstribune begint al aardig vorm te krijgen en wij kunnen niet wachten om het eerste resultaat te laten zien.

Afgelopen zaterdag is in 'De Ondernemer', een bijlage van De Gelderlander, een artikel gepubliceerd over onze visie op business partnerships en de vernieuwingen die worden geïmplementeerd. Heb je het artikel nog niet gelezen? Klik dan hier voor het volledige artikel.

Nijmeegs Eigen Collectief en Sociëteiten
We zijn het afgelopen seizoen gestart met het Nijmeegs Eigen Collectief en de eerste voorbereidingen voor de introductie van enkele kennisspecifieke sociëteiten.  Steeds meer bedrijven sluiten zich aan bij ons collectief en kopen hun energie en telefonie samen met ons in, zoals ook onze internet provider BliXem, die onlangs heeft besloten haar energie via het collectief in te kopen.

Ben je ook nieuwsgierig naar mogelijke besparingen? Stuur ons een copy van je energie- en/of telefonierekening en wij informeren je snel over de besparing die we kunnen realiseren. Kijk ook eens op www.nijmeegseigencollectief.nl

Supporters
De afgelopen twee maanden zijn we geconfronteerd geweest met een hoog aantal opzeggingen van seizoenkaarthouders. We zijn ons ervan bewust dat dit grotendeels een gevolg is van het sportieve resultaat. Maar uit de vele gesprekken die we met onze supporters hebben gevoerd blijkt ook dat de barre economische omstandigheden nu pas echt zijn overgewaaid naar het Goffertstadion. Daarnaast is het belangrijk om de binding tussen de spelers, club en de supporters extra te versterken. Een  onderdeel van ons supportersplan is om onze "clubhelden" een waardige plaats te geven in het Goffertstadion. We zijn het project "Eer je helden" gestart om de historische betekenis van onze helden met veel trots te laten zien en te vereeuwigen in ons stadion. Hiervoor is jouw mening ook van onschatbare waarde en daarom zullen we je binnenkort via de sociale media vragen om hier samen met ons invulling aan te geven.

De waarde van de seizoenkaart wordt voor een groot gedeelte bepaald door wat je ervoor terugkrijgt in het stadion; de prestaties op het veld, de sfeer en de catering. We zijn momenteel aan het onderzoeken hoe we ook op niet-wedstrijddagen de seizoenkaart meer waarde kunnen geven door het ontwikkelen van een voordeelpas. Diverse sponsors hebben de seizoenkaarthouders al een exclusieve korting aangeboden op hun producten en diensten, zoals korting op het autowassen bij de Anac en Scholten Awater die een korting weggeeft op de nieuwe N.E.C. shirts.  Dit is wat ons betreft #SamenBeterNEC, waarbij sponsors en supporters van elkaar kunnen profiteren. Als jullie leuke ideeën of suggesties hiervoor hebben, neem dan contact op met Nick Janssen, marketeer van het Team Supporters; nick.janssen@nec-nijmegen.nl

N.E.C. Horeca
In juli 2011 zijn we gestart om de horeca in eigen beheer te exploiteren. We zijn ons ervan bewust dat de klanttevredenheid onder supporters en zakelijke klanten voor een groot deel wordt bepaald door de kwaliteit van het eten, drinken en de vriendelijkheid van de medewerkers. We zijn dan ook in volle voorbereiding om hier maximale invulling aan te geven. Voor onze zakelijke relaties starten we het komend seizoen met een horeca all-in model om het service-niveau te verhogen, maar ook met meer variatie op het gebied van bijvoorbeeld wijnen en seizoensproducten.

Voor de publiekscatering zijn verschillende aanpassingen gedaan om de uitstraling van de verkooppunten meer rood, groen en zwart en 'Nijmegen' uit te laten stralen. We verzorgen extra trainingen voor de medewerkers en bovendien is de infrastructuur in het stadion (meer friteuses en koffiemachines) aangepast. Door een herindeling van de verkooppunten kunnen we bovendien de wachtrijen terugbrengen om een hogere omloopsnelheid te realiseren, maar ook een betere kwaliteit aanbieden en meer variëren in het assortiment. We werken hiervoor in nauwe samenwerking met onze horeca-partners De Kruidenier, 68 degrees en AB Inbev/Jupiler en Bongers Dranken.


Tot slot willen we je alvast een goed en zonnig weekend wensen, waarin we elkaar ongetwijfeld tegenkomen bij één van de vele activiteiten waar we vertegenwoordigd zijn.

Met sportieve groet,

 
Bart van Ingen en Carlos Aalbers