NIEUWS

N.E.C. haalt € 5.531,- op voor Pink Ribbon

datum icoon 18-11-2024
readtime icoon 2 min leestijd

N.E.C. heeft tijdens de oktobermaand € 5.531,- opgehaald voor Pink Ribbon. Daarnaast creëerde de Nijmeegse club met ruim één miljoen weergaven via de verschillende kanalen een enorme zichtbaarheid voor de campagne.

Het was het derde jaar op rij dat N.E.C. aan het begin van de herfst aandacht vroeg voor Pink Ribbon, een campagne die gestart werd op initiatief van oud N.E.C.-doelman Jasper Cillessen. Het initiatief werd dit seizoen doorgezet door de huidige keepers van het eerste elftal. Met in 2022 en 2023 een opbrengst van respectievelijk € 4.527,- en € 2.942,- én dit seizoen de recordsom van € 5.531,- werd er verdeeld over deze drie seizoenen zo’n € 13.000,- opgehaald. De wedstrijd N.E.C. – SC Heerenveen van 19 oktober stond volledig in het teken van de campagne, waarbij er verschillende mooie acties werden georganiseerd.

Pink Ribbon (onderdeel van KWF Kankerbestrijding) is er speciaal voor iedereen die te maken krijgt met borstkanker. De organisatie haalt geld op voor projecten en onderzoek om borstkanker te voorkomen en om het beter te kunnen behandelen. Daarnaast doen ze er alles aan om het leven na borstkanker zo prettig mogelijk te maken. Met de slogan 'zij aan zij tegen borstkanker' vroegen N.E.C. en Pink Ribbon voor het derde seizoen op rij aandacht tijdens de oktobermaand voor dit maatschappelijke onderwerp.