NIEUWS

Samen maken we de club beter

datum icoon 15-06-2013
readtime icoon 8 min leestijd
Voor de aftrap van vorig seizoen stond N.E.C. aan de vooravond van een aantal belangrijke vernieuwingen. Het doel? Supporters en zakelijke relaties nog meer aan de club binden en gezamenlijk een visie ontwikkelen waar we ons in herkennen en die voor ons allen veel waarde toevoegt. Het resultaat een jaar later? Er staat  een heldere visie, een klantgerichte organisatie en een flexibel aanbod aan producten en diensten waarmee we de klant optimaal kunnen bedienen.

Bart van Ingen, commercieel directeur N.E.C.:
"We hebben een stevige basis neergezet om aan een mooie toekomst te bouwen voor N.E.C. We hebben veel tijd geïnvesteerd in de formulering van onze visie #SamenBeterNEC, waarbij 'Eendracht' en 'Ontwikkeling' centraal staat in alles wat we doen en de keuzes die we maken. Om onze zakelijke relaties een maximale klantwaarde te laten ervaren, sturen we op de drie peilers: kwaliteit, economische- en maatschappelijke waarde.

Om de daad bij het woord te voegen hebben we de interne organisatie aangepast en ingedeeld rondom klantgroepen: supporters, business, horeca en maatschappelijk. We werken inmiddels met vier zelfsturende teams die dicht op de klant zitten en zelf verantwoordelijk zijn voor de plannen en de uitvoering hiervan. We hebben ook buiten het veld veel talent in huis. Maar zoals het ook geldt voor onze voetballers: ze moeten wel op de juiste positie worden opgesteld, verantwoordelijkheid krijgen en nemen. En in het veld moeten ze het samen doen om voor het maximale resultaat te gaan.

Uiteindelijk zoeken de klantenteams pro-actief de verbinding met supporters en zakelijke relaties en gaan een open dialoog aan om feedback te vragen, besluiten te toetsen en om te sparren over 'hoe we het samen allemaal beter kunnen doen'".

"Alle ondernemers welkom in De Goffert"

Volgens van Ingen is het uiteindelijke doel een maximale klanttevredenheid en -loyaliteit. "We geloven dat dit de basis is voor waardevolle relaties op de lange termijn. We zijn daarom het afgelopen seizoen gestart met een 0-meting onder al onze partners en hebben veel waardevolle feedback mogen ontvangen over onderwerpen, zoals horeca, hospitality en netwerkmogelijkheden. We hebben bijvoorbeeld besloten om onze sponsorpakketten veel beter aan te laten sluiten op de behoeftes van onze klanten".

Robbert Nuytinck, accountmanager N.E.C.:
"Vanaf komend seizoen bieden we veel meer keus en is het ook voor de kleinere ondernemer mogelijk om op wedstrijddagen de businessclub van N.E.C. te bezoeken. Het moet voor alle ondernemers, groot, klein, jong en oud, mogelijk zijn om te netwerken bij N.E.C. We introduceren bovendien een compleet vernieuwd horeca all-in concept.

We zijn er trots op dat we iedere wedstrijd een gevarieerde groep ondernemers ontvangen en wij bieden hen graag een uitstekend platform om elkaar te ontmoeten en business te doen. Met de Jupiler Lounge hebben we een fantastische locatie om onze businessclubleden te ontvangen, maar wij realiseren ons dat het huidige Goffertstadion inmiddels wel de nodige beperkingen heeft om een diversiteit aan klantengroepen de beste faciliteiten te bieden. We hadden vorig seizoen de wens om onze partners in business een eigen ontmoetingsruimte te geven. We hebben gelukkig twee loges kunnen samenvoegen en samen met ING het concept ontwikkeld voor de ING Executive Lounge en dit werkt uitstekend.

Komend seizoen gaan we in samenwerking met Telfort de Brasserie omtoveren tot een trendy locatie voor de 'starter'. We gaan voor deze jonge ondernemers programma's ontwikkelen om hen 'beter' te maken, een handje te helpen om de volgende stap te zetten, maar ze zijn ook op niet-wedstrijddagen welkom om het stadion als uitvalsbasis te gebruiken voor 'ontmoetingen' en het tanken van creativiteit en inspiratie," zegt Nuytinck.

Innoveren om te overleven
Van Ingen: "Wie herkent zich niet in de uitspraak "Wij sponsoren al jaren, maar we zien er geen handel van terug"? Met name in recessie tijd merk je dat partners hun investering in de club dubbel en dwars overwegen en dat je gewoon een ijzersterk verhaal moet hebben. Natuurlijk komen veel klanten voor het voetbal en de gezelligheid, maar de bedrijfseconomische en maatschappelijke waarde verdient veel extra aandacht en een doordacht beleid. In onze branche zie je weinig innovatie en velen denken nog dat het louter gaat om het verkopen van stoelen en reclameborden. Maar die tijd is toch echt voorbij. De klanten van N.E.C. staan niet langs de zijlijn, maar ze hebben een belangrijke rol in de ontwikkeling van zichzelf en de club. Ze praten mee over het beter maken van de club, de wedstrijdbeleving, de maatschappelijke rol die we spelen en ze worden dan ook regelmatig gepolst voordat besluitvorming plaatsvindt. Iedereen moet zich kunnen identificeren met #samenbeternec en passief of actief een bijdrage leveren aan de invulling van onze visie.

Eind vorig jaar is N.E.C . daarom gestart met het Nijmeegs Eigen Collectief. "Eendracht geeft ons de macht om gezamenlijk inkoopkracht te organiseren in de vorm van collectieven. Deze collectieven zijn bereikbaar voor alle belanghebbenden van onze organisatie (zowel particulier als zakelijk) en vormen een ideaal platform om bedrijfseconomisch en maatschappelijke waarde te creëren. Want N.E.C. is veel meer dan voetbal!!

Het Nijmeegs Eigen Collectief kent vijf peilers met elk hun eigen karakter, waardecreatie en sterke (landelijke) partners op inhoud of proces; Energie, Telefonie, Uitzenden, Mobiliteit & Opleiden. Begin januari is Marco Albregts de club komen versterken om invulling te geven aan de ambities op het gebied van Business Development en Innovaties. "Onderdeel van onze visie is de ontwikkeling van branchespecifieke netwerken en kennisgroepen. De verschillende thema's van deze groepen zijn gekoppeld aan onze visie en de koers van de regio Nijmegen; Zorg, Innovatie, Ontwikkeling, Bouw en Logistiek.

Een sociëteit is een platform van commerciële en niet commerciële organisaties vanuit de sector, overheden en maatschappelijke organisaties met als doel topsport(drager), wetenschap(innovatie) en groei(bedrijfseconomisch en maatschappelijk) te koppelen op het kruispunt van vitaliteit, mentaliteit en kennis. Elke groep kent haar eigen speerpunten en hierbij fungeert N.E.C. onder andere, als aanjager, gangmaker, linking pin, organisator, tijdelijk projecteigenaar en initiator.

Het unieke aan de sociëteiten is enerzijds de aanpak en anderzijds de resources. Alle activiteiten die we organiseren staan in het teken van het beïnvloeden van kennis in combinatie met houding en gedrag om daadwerkelijk verandering of actie te bewerkstelligen. Hiervoor gebruiken we de maatschappij, de supporters, de topsportorganisatie en/of het stadion", aldus Albregts.

N.E.C. is meer dan voetbal
Van Ingen: "Het is duidelijk dat N.E.C. veel meer is dan alleen voetbal. We hebben een belangrijke maatschappelijke verantwoordelijkheid en we willen met een heldere visie waarde toevoegen voor onze relaties. Maar het Goffertstadion is ook veel meer dan een voetbalstadion. We exploiteren de horeca sinds 2011 zelf en inmiddels is het stadion in de regio een centrum voor vergaderingen, beurzen, personeelsfeesten en relatie-events en maatschappelijke activiteiten. Het Goffertstadion wordt ook steeds vaker door landelijke organisaties ontdekt als ideale locatie voor business events."

"We kunnen het niet vaak genoeg vertellen, maar we beschikken over een bijzondere locatie in een prachtige omgeving waar topsport wordt bedreven. We kunnen dus iedere mogelijke bijeenkomst, van groot tot intiem, perfect invullen. We nodigen het Nijmeegse bedrijfsleven dan ook graag uit om op niet-wedstrijddagen de vele mogelijkheden van N.E.C. en ons stadion te ervaren."

Hebben wij u enthousiast gemaakt over N.E.C., het Goffertstadion, het Nijmeegs Eigen Collectief of de vele andere mogelijkheden? Neem dan contact met ons op via cz@nec-nijmegen.nl of per telefoon: 024-359 03 01. Wij nemen dan graag contact met u op!

Door Stasiu Teunissen

Foto: v.l.n.r.: Bas Hartog (financiën), Twan Smits (accountmanager), Robbert Nuytinck (accountmanager), Jacqueline Vermeer (events), Liana van Eck (backoffice),Marco Albregts (business development & innovaties), Bart van Ingen (directie), Stasiu Teunissen (marketing en communicatie).