N.E.C. draagt de komende drie seizoenen sportkleding van het Italiaanse merk LEGEA. Per 1 juli 2017 spelen alle teams van de Nijmeegse club in de kleding. Komend seizoen draagt N.E.C. tijdens thuiswedstrijden een exclusief ontwerp van het balkenshirt.
LEGEA werd opgericht in 1990 in Pompeï, Italië en is in hun moederland inmiddels één van de meest populaire sportmerken binnen het voetbal. De sportkledingleverancier voorziet wereldwijd meer dan 100 voetbalclubs van kleding en is ook actief als leverancier in andere sporten. LEGEA onderscheidt zich van het enorme aanbod in ontwerpen en kleurencombinaties, wat het voor N.E.C. mogelijk maakte om een uniek ontwerp van het balkenshirt te behouden.
Marketingdirecteur van LEGEA, Lorenzo Grimaldi: “We zijn ontzettend blij en trots met deze overeenkomst tot 2020.We hebben bewust gekozen voor N.E.C. om onze positie in Nederland verder te versterken, nadat we in 2015 al met NAC Breda in zee gingen. N.E.C. is voor ons een belangrijke strategisch partner om LEGEA nog verder in het Nederlands betaald voetbal te laten wortelen.”
Het contact tussen LEGEA en N.E.C. werd gelegd door Dick de Heus, eigenaar van HEUS Advies-Interim-Intermediair. De Heus speelde tevens een belangrijke rol bij de totstandkoming van de overeenkomst. De Heus: "Twee jaar geleden was ik als intermediair betrokken bij het eerste partnerschap van LEGEA in Nederland. Ik ben ontzettend blij dat we nu N.E.C. hieraan toe kunnen voegen, als tweede Nederlandse club."
Aankomend seizoen zal N.E.C. dus wederom in het balkenshirt spelen tijdens thuiswedstrijden. Het ontwerp is besproken met de Raad van Supportersgeledingen (RvS). Het uittenue voor 2017-2018 is afkomstig uit de standaardcollectie van LEGEA en wordt gepersonaliseerd voor N.E.C.
LEGEA werd opgericht in 1990 in Pompeï, Italië en is in hun moederland inmiddels één van de meest populaire sportmerken binnen het voetbal. De sportkledingleverancier voorziet wereldwijd meer dan 100 voetbalclubs van kleding en is ook actief als leverancier in andere sporten. LEGEA onderscheidt zich van het enorme aanbod in ontwerpen en kleurencombinaties, wat het voor N.E.C. mogelijk maakte om een uniek ontwerp van het balkenshirt te behouden.
Marketingdirecteur van LEGEA, Lorenzo Grimaldi: “We zijn ontzettend blij en trots met deze overeenkomst tot 2020.We hebben bewust gekozen voor N.E.C. om onze positie in Nederland verder te versterken, nadat we in 2015 al met NAC Breda in zee gingen. N.E.C. is voor ons een belangrijke strategisch partner om LEGEA nog verder in het Nederlands betaald voetbal te laten wortelen.”
Het contact tussen LEGEA en N.E.C. werd gelegd door Dick de Heus, eigenaar van HEUS Advies-Interim-Intermediair. De Heus speelde tevens een belangrijke rol bij de totstandkoming van de overeenkomst. De Heus: "Twee jaar geleden was ik als intermediair betrokken bij het eerste partnerschap van LEGEA in Nederland. Ik ben ontzettend blij dat we nu N.E.C. hieraan toe kunnen voegen, als tweede Nederlandse club."
Economische versterking
Head of sales Martijn Ruiter: “We hebben ons breed georiënteerd op de markt en uitvoerig onderzoek gedaan toen we enkele maanden geleden op zoek gingen naar een nieuwe kitsupplier. Een belangrijke voorwaarde voor ons was dat de nieuwe kledingleverancier het balkenshirt zou kunnen leveren. LEGEA voldoet niet alleen aan die voorwaarde. Ik kan ook met trots zeggen dat deze driejarige deal de club economisch enorm versterkt. Ook is LEGEA rechtstreeks distributeur van de kleding en hebben we niet te maken met tussenpersonen of –bedrijven. Een combinatie van bovenstaande zaken én de meewerkendheid en doortastendheid van LEGEA, maakten dat we hebben gekozen voor dit prachtige merk.”Aankomend seizoen zal N.E.C. dus wederom in het balkenshirt spelen tijdens thuiswedstrijden. Het ontwerp is besproken met de Raad van Supportersgeledingen (RvS). Het uittenue voor 2017-2018 is afkomstig uit de standaardcollectie van LEGEA en wordt gepersonaliseerd voor N.E.C.